האוויר מתקרר, החורף מתקרב ואתו גם דלקות האוזניים בקרב ילדים

הקדימו תרופה למכה עם כמה טיפים למניעה.

דלקת אוזניים בילדים היא הגורם מספר אחת לביקור רופאי הילדים בחורף.
כיצד נמנעים, וכיצד עוברים את החורף בשלום?

דלקת אוזניים- המטרד הנפוץ ביותר בקרב ילדים בחורף. למעשה, רוב הילדים עד גיל 6 סובלים מדלקות אוזניים ממגוון סוגים. מתי זה קורה? דלקת אוזניים מתרחשת כאשר וירוס או חיידק חודרים לתעלת האוזן החיצונית, לאוזן התיכונה או לחלקה הפנימי. הדלקות הנפוצות ביותר הן דלקת האוזן התיכונה ודלקת האוזן החיצונית.

דלקת האוזן התיכונה היא הדלקת הנפוצה ביותר. מדובר בזיהום בחלק הפנימי של האוזן, הנמצא מאחורי עור התוף. זיהום המתרחש כתוצאה מהצטברות נוזלים, כאשר הילד מצונן, סובל מדלקת בגרון או מנזלת אלרגית. הנוזלים באים במגע עם וירוסים ובקטריות וגורמים לנפיחות באזור עור התוף, לגרד, כאבים וחום.

דלקת האוזן החיצונית, לעומת זאת, נגרמת מחדירה של בקטריה או פטרייה לתעלת האוזן החיצונית, כתוצאה מלחות מוגברת לאחר שחייה או מקלחת, גירוי הנוצר בעת שימוש לא נכון בקסמי אוזניים, פקקי שעווה ואלרגיות שונות. במקרים אלו, הילד יחוש בגירוי באוזן, כאבי אוזניים המחמירים עם תזוזת הלסת, חום ושמיעה ירודה.

ברוב המקרים, שני סוגי הדלקות, יעברו לאחר כמה ימים, ללא התערבות רפואית. אבל, למה לתת לילדים שלנו לסבול כשאפשר למנוע את הדלקת מראש? הנה כמה טיפים למניעה.

העדיפו הנקה על הזנה בבקבוק – תינוקות המקבלים הזנה מבקבוק, בשכיבה, נוטים לפתח דלקות אוזניים יותר מאשר תינוקות הניזונים מחלב אם. גם בגלל החיסון הטבעי שבחלב האם וגם בגלל התנוחה. מזינים את תינוקכם באמצעות בקבוק? הקפידו שראשו יישאר רמה אחת מעל לבטנו, לאורך כל ההאכלה וכך תפחיתו את הסיכוי שיפתח דלקת.

  1. הימנעו מעישון בקרב ילדיכם- חשיפת ילדים לעשן הסיגריות מגדילה את סיכוייהם לפתח דלקת אוזניים היות והעשן מגרה ומנפח את החיבור של האף לאוזן התיכונה ומאפשר לזיהומים להשתלט.
  2. שמרו על ההיגיינה ונקו טוב את אוזני הילדים. ככל שילדיכם יהיו חשופים לפחות חיידקים כך הסיכוי שהם יצטננו או יחלו קטן.
  3. השתמשו בתרסיסים לייבוש האוזן לאחר רחצה. וותרו על קסמי האוזניים ויבשו את אוזניי הילדים בדרכים בטוחות יותר.

אנחנו ממליצים על DryEars מבית Naveh Pharma – תרסיס מצוין המייבש את האוזן במהרה, מונע זיהומים והתפתחות דלקות אוזניים. לפרטים ולמחירים שיקדימו תרופה לדלקות האוזניים היכנסו עכשיו>>

דילוג לתוכן