למה הוירוסים של השלשולים מגיעים דווקא בקיץ?

תופתעו לגלות אולי, אבל גם לוירוסים יש חיים משל עצמם ועדיפות מתי להרים את הראש ולצאת לתקוף את גוף האדם. נשמע מוזר? כנראה שכן, אבל המציאות היא כזאת, שגם בוירוסים הכל כך לא רצויים יש חלוקה ברורה בין וירוסים חורפיים ווירוסים קייציים.

בתקופת החורף הוירוסים שתוקפים אותנו הם כאלו שתנאי מזג האוויר הקרים תורמים להם יותר. וירוסים אלו תוקפים בדרך כלל את מערכות הנשימה וזאת הסיבה למקרי הצינון, הנזלת ומחלת השפעת שתוקפים בני אדם בחודשים הקרים של השנה. לעומתם, יש גם קבוצה של וירוסים קייצים שתוקפים את גוף האדם דווקא בקיץ, שכן האקלים החמים מאפשר להם לפעול בתנאים האופטימליים להם.
אחת ההשפעות של הוירוסים הקייצים הן כאבי בטן ושלשולים, כאלו שמדירים שינה מעיננו, עושים לנו בלאגן בבטן, מחלישים את הגוף בצורה קיצונית ובמקרים מסויימים אפילו עלולים להוביל להתייבשות.

חשוב לשים לב

לרוב, כשבן אדם נתקף בכאבי הבטן והשלשולים, הוא יוצא מנקודת הנחה שפשוט כדאי לנוח, לאכול מאכלים שלא מכבידים על הקיבה ותוך כמה ימים הסיוט יחלוף. עובדה שלרוב אנו לא מודעים אליה היא שברגע שהווירוס תוקף את הגוף וגורם לנו לבלות זמן יקר בשירותים, גוף האדם מתחיל לאבד נוזלים ומלחים חשובים. במקרים בהם אנו מקלים ראש ולא מבינים את ההשלכות הבריאותיות שהשלשולים מביאים עמם, אנו יכולים למצוא את עצמנו במצב בו אנו מרוקנים מאנרגיות ומיובשים לחלוטין – וזה כבר מצב מסוכן מאוד שחייבים לשים לב אליו ולמנוע אותו. גם הווירוס הקל ביותר, שלכאורה נראה כי השפעתו תחלוף תוך יום או יומיים, יכול בקלות להביא להתייבשות ולסיבוכים בעקבות ההתייבשות.
מה שלמעשה קורה כאשר הגוף מתחיל לאבד נוזלים בעקבות השלשולים, כמות הנתרן, שהינה המינרל החשוב בגוף, יורדת. במצב בו כמות הנתרן יורדת מתחת ל10% קיימת סכנת חיים. ולכן יש לטפל ולהקפיד להשיב לגוף את הנוזלים והמלחים החשובים כל כך לתפקודו.

איך למנוע

לפני הכל הקפידו לרחוץ את ידי הילדים בסבון מספר פעמים ביום. שנית, לצערנו מכיוון שההדבקה בווירוס נעשית במהירות גבוהה הקפידו להשאיר את הילדים במידה וחלו בבית עד להחלמה מהירה, בכך תמנעו הדבקת ילדים אחרים בסביבתם.

דרכי התמודדות נוספות מומלצות

אנו ממליצים להשתמש ב Electrorice"" שהוא תוסף תזונה טבעי המבוסס על אורז. הוא מספק נתרן וגלוקוז ביחס הנכון למנגנון הספיגה בגוף, אשר עוזר להם להיספג בצורה המקסימלית ולשפר את המצב בו נמצא החולה. ה Electrorice"" בטעם תות במיוחד לילדים.
שימוש ב Electrorice מיד עם הופעת סימני המחלה הראשונים, יכול לעזור להרגשה הכללית וכמובן למנוע התייבשות שיכולה לסכן כל ילד או מבוגר.

דילוג לתוכן