מהו תוסף התזונה החשוב ביותר במהלך ההיריון

החלטנו לחקור את נושא תוספי התזונה במהלך ההיריון ולרכז את חמשת הגדולים, אלו שאיתם ההיריון יעבור בקלות רבה יותר וישמור על בריאות האם ובו זמנית גם על בריאות העובר.

1. ויטמין C

כולנו יודעים ומכירים את נושא צריכת הברזל במהלך ההיריון, אך עלינו לקחת בחשבון שויטמין C הינו קריטי בתהליך ספיגת הברזל בגופנו ולכן הוא מקבל מקום של כבוד אצלנו ברשימה.
ויטמין C חיוני ביותר לבניית חלבון מסוג קולגן, לכן מסייע גם במניעת סימני מתיחה שאופייניים מאוד לתקופה זו בגלל הבטן ההולכת וגדלה במהירות רבה. כמו כן, הוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית של האם וכן מחקרים מצאו קשר בין צריכה ויטמין C במהלך ההיריון והקטנת הסיכויים ללידה מוקדמת ופגות בקרב ילודים.
איפה נמצא ריכוזים גבוהים של ויטמין C?
בפלפל אדום, תות שדה, ברוקולי, עגבנייה, כרוב ניצנים, כרובית, קיווי, תוספי תזונה מתאימים ועוד.
כדי להפיק מהויטמין את המקסימום, מומלץ לצרוך אותו בשעות הערב בשילוב עם מזונות המכילים ברזל, או עם תוסף תזונה המכיל ברזל.

2. ברזל

חוסר ברזל נפוץ מאוד בתקופת ההיריון, שכן הוא בעל תפקיד חשוב בהתפתחות המוח של העובר. אספקה תקינה ורציפה של ברזל לאורך ההיריון תמנע מצב של חוסר ברזל אצל האם ותספק לעובר את אספקת הברזל הדרושה לו להתפתחות תקינה של המוח.
נשים הרות רגישות מאוד למחסור בברזל, האנמיה שחלק מהנשים חוות במהלך ההיריון עלולה להשפיע גם על התפתחות העובר וגם העל האם ולפגוע במהלך ההיריון התקין.
איפה נמצא ריכוזים גבוהים של ברזל?
גרעיני אבטיח, טחינה, גרעיני חמנייה, קקאו, שמרי בירה, תאנים ועוד.
כדי להשיג ספיגה גבוהה של ברזל אצל האם, מומלץ לצרוך אותו יחד עם מזונות או תוספי תזונה המכילים ויטמין C.

3. אומגה 3

אומגה שלוש הינה חומצת שומן שגופנו זקוק לה אך אינו יודע לייצר אותה בעצמו. היא מסייעת בשיפור הזיכרון, מצב הרוח ואף מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית והשיניים.
במהלך ההיריון במהלך ההיריון צריכה של אומגה שלוש מועילה גם היא להתפתחות המוח של העובר, מקטינה סיכויים לרעלת הריון, סכרת, יתר לחץ דם ודיכאון לאחר לידה.
איפה נמצא ריכוזים גבוהים של אומגה שלוש?
דגי ים, ביצים מועשרות ותוספי תזונה.
מומלץ לצרוך אומגה שלוש בארוחה המכילה גם שומנים כגון שמן זית, אבוקדו, אגוזים וכד' על-מנת להגדיל את יכולת הספיגה שלה בגוף.

4. ויטמין D וסידן

לא אחד אלא שניים התלויים זה בזה. סידן, הינו המרכיב ממנו בנויות עצמות גופנו. כך גם הוא מהווה מרכיב חשוב בבניית העצמות של העובר ולכן כדי לשמור על בריאותה של האם ומניעה של הידלדלות העצם אצל האם מחייב שימת לב יתרה לתזונה הכוללת כמות סידן מספקת לצרכי האם והעובר. לכן בהריון מומלץ לצרוך כמות של 1000 מיליגרם סידן לעומת מצב רגיל אצל איזה צעירה שבו היא זקוקה רק ל 200 מיליגרם.
ויטמין D חיוני לספיגת הסידן בגופנו אך יש לו גם תפקידים חיוניים נוספים כמו למשל, מניעה של סוגי סרטן שונים, מקטין סיכויים לרעלת היריון, זיהום חיידקי של הנרתיק בכך מונע זיהומים אצל הילוד ועוד.
איפה נמצא ריכוזים גבוהים של סידן?
כל הירקות ממשפחת המצליבים: ברוקולי, קולורבי, כרוב, צנון ועוד, טחינה, סלק בורגול ועוד מגוון רחב של מזונות.
איפה נמצא ריכוזים גבוהים של ויטמין D?
שמן דגים, מצורי חלב מועשרים, כבד, סויה ופטריות.
כדי לעזור לספיגה של הסידן יש לצרוך כמות מספקת של ויטמין D במהלך היום או דרך מזונות המכילים אותו או באמצעות תוספי תזונה.

5. מגנזיום

הסימן הראשון שחווה אישה בהיריון למחסור במגנזיום הוא בהתכווצויות השרירים בלילה. זו לא גזירת גורל אלא נורת אזהרה שמשהו חסר בגוף האישה שמפריע לתפקוד תקין של מערכת השרירים.
יחד עם זאת, מחסור במגנזיום אחראי על שורה ארוכה של סיכונים כגון, מומים שונים, סיכון ללידה מוקדמת ועד לגרימת מצב של היריון בסיכון.
המגנזיום הינו מרכיב חשוב מאוד בבריאותו ותקינותו של ההיריון, העובר וכמובן של האם. אנחנו ממליצים במהלך ההיריון לצרוך את המגנזיום הטוב ביותר והאיכותי ביותר לספיגה גבוהה ולבריאות שלמה. אנחנו ממליצים על מגנזיום מסוג אנטי לג קראמפ (NT L.C. Anti Leg Cramps) לפרטים נוספים היכנסו> (להכניס קישור עם UTM מתאים)

דילוג לתוכן