מיגרנות סיבות נפוצות להופעתן ודרכי טיפול

כאבי ראש הם דבר נוראי. בשלב כזה או אחר, כולם חווים אותם, ועדיין, למרות שהם בלתי נסבלים, ברוב המקרים, כדור נגד כאבי ראש יעשה את העובדה ויעלים אותם. לעומת מיגרנות, מדובר במשחק ילדים, כי מיגרנה, לא רק שלא עוברת במהרה, היא תופעה בלתי נסבלת, שכיחה, וכזאת שיכולה להשבית את מי שסובל ממנה לימים שלמים, בהם גם כדורים נגד כאבי ראש לא מצליחים לעזור ולעיתים הם אף מחמירים את רמת הכאב.

על פי מחקרים מתגלה כי 15% מהאוכלוסייה סובלים ממיגרנות, כאשר מרבית הסובלים מהתופעה הן נשים. המיגרנה היא תוצאה של הפרעה בתפקוד קליפת המוח הגדול. התסמינים שלה ללא ספק גורמים לירידה משמעותית באיכות החיים, שכן, ברגע שהיא תוקפת, מרגיש האדם הסובל ממנה, כאבי תופת חדים ונוראיים, לרוב, בצד אחד של הראש. כאשר היא מגיעה בשיא עוצמתה, היא מביאה עמה תופעות של בחילות, לעתים גם הקאות, ואת הרצון להיות בחושך מוחלט, שכן חשיפה לאור מעצימה את הכאב. אחד הדברים המתסכלים ביותר במצב בו אדם חוטף מיגרנה, הוא חוסר הוודאות מסיומו של ההתקף, שכן מיגרנה יכולה להכאיב בין שעתיים לעד מספר ימים (בדרך כלל עד שלושה ימים).

מה יכול להעיר את המיגרנה?

מיגרנה לא תוקפת סתם כך. קיימים אלמנטים שונים שעלולים להצית את הטריגר למתקפה. מתחים נפשיים, לילות שלמים של שינה לא סדירה, שתייה ואכילה של מאכלים כמו שוקולד, חשיפה לרעשים קיצוניים, ואצל נשים גם המחזור החודשי יכול להיות סיבה להתקפת מיגרנה ועוד.

כפי שניתן לראות, מיגרנה יכולה להיווצר מאין ספור סיבות, מה שהופך אותה לנפוצה כל כך מצד אחד, ומתסכלת מאוד מצד שני. הפגיעה באיכות החיים של בני אדם אשר סובלים ממיגרנה כרונית, היא עצומה, ולכן, לאנשים אשר סובלים ממיגרנה בתדירות גבוהה, חשוב מאוד להיות ערים למצב, ובמקום להיכנס למיטה בהתקפה הבאה שתגיע, מומלץ להתחיל בטיפול מונע.

איך ניתן למנוע ולהפחית את הופעת המיגרנה?

1. שתו הרבה מים- המוח שלנו זקוק למים רבים לתפקוד תקין ולכן במקרה של מיגרנה שתו כמות גדולה יותר מהרגיל.
2. אל תקחו משככי כאבים! אלו עלולים דווקא להגביר את עוצמת המיגרנה שלכם. וגרוע מכך, את תדירות הופעת המיגרנות בעתיד.
3. חמצן- תרגלו נשימות עמוקות מסודרות. המוח שלכם זקוק לחמצן כדי לתפקד בצורה מיטבית. תרגלו נשימות מסודרות ועמוקות מלאו את הריאות בחמצן שיעזור למוח שלכם להירגע. ישנם גם טיפולים באמצעות חמצן נקי המוזרם באמצעות מערכת הזרמת חמצן מהירה.
4. שתו קפה- הוא מזרים מהר את הדם ולרבים הוא מסייע במידה רבה יותר ממשככי כאבים.
5. קומפרסים חמים וקרים לצוואר יכולים לסיים בזכות המרצת זרם הדם לאזור השכמות הראש והצוואר.
6. וויטמין B2- ריבופלבין וויטמין B12. נמצא יעיל מאוד במניעת מיגרנות והפחתת עוצמת ההתקפים.

אנו ממליצים על Magnox Mig- מגנוקס מיג הינה כמוסה שפותחה על פי המלצות איגוד הנוירולוגים האמריקאי. המגנוקס מיג מכילה מגנזיום, ריבופלבין B2 וויטמין 12B. המגנזיום הוא מינרל חיוני מאוד לגוף האדם, בעזרתו ניתן להרפות שרירים וכלי דם מכווצים. מחקרים שבוצעו הוכיחו, כי מגנזיום מצליח להפחית בצורה משמעותית את התקפי המיגרנה. מכל סוגי המגנזיום השונים, מגנזיום מסוג מגנוקס, אותו ניתן למצוא בכמוסה, נספג לתאי הגוף יותר טוב מכל מגנזיום אחר. בנוסף אליו הB12, והריבפלובין אשר מצויים אף הם בכמוסה, בעלי תפקידים שונים, אשר ביחד יוצרים כמוסה טבעית ואיכותית, אותה יש לקחת פעם ביום לפני השינה. שימוש בה מפחית את הסיכויים להתפתחות מיגרנה בצורה משמעותית, שכן השילוב בין האלמנטים השונים, יוצר סינרגיה במנגנונים שונים הפועלים בגוף ומסייעים למניעת תחילתה של מיגרנה.

דילוג לתוכן